راه های ارتباطی

02146135981
09300560614

مشاوره

جستجو

آخرین مقالات

مشاوره

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

درمان پرخوری عصبی

درمان پرخوری عصبی

درمان پرخوری عصبی

هنگام ابتلا به پرخوری عصبی ، ممکن است به چندین نوع درمان نیاز داشته باشید ، اگرچه ترکیب روان درمانی با داروهای ضد افسردگی ممکن است موثرترین روش برای غلبه بر این اختلال باشد.

درمان به طور کلی شامل یک رویکرد تیمی است که شامل شما ، خانواده ، یک متخصص بهداشت روانی و یک متخصص تغذیه در درمان اختلالات خوردن است.

از صحبت درباره وزن در خانه خودداری کنید. در عوض بر داشتن یک شیوه زندگی سالم تمرکز کنید.

از رژیم گرفتن خودداری کنید ، به ویژه هنگامی که شامل رفتارهای ناسالم کنترل وزن مانند روزه داری ، استفاده از مکمل های کاهش وزن یا ملین ها یا استفراغ های ناشی از خود می شود.

اگرچه اکثر مبتلایان به پرخوری عصبی بهبود می یابند ، برخی متوجه می شوند که علائم به طور کامل از بین نمی روند. دوره های پرخوری و پاکسازی بسته به شرایط زندگی شما ، مانند عود در زمان استرس زیاد ، ممکن است طی سالها بگذرد و بگذرد.

اگر دوباره در چرخه پاکسازی شدید ، جلسات پیگیری با روانشناس و روانپزشک، متخصص تغذیه و… ممکن است به شما کمک کند تا قبل از اینکه اختلال خوردن دوباره از کنترل خارج شود ، از بحران عبور کنید. یادگیری روشهای مثبت برای مقابله ، ایجاد روابط سالم و مدیریت استرس می تواند از عود بیماری جلوگیری کند.

درمان پرخوری عصبی

روان درمانی

روان درمانی ، همچنین به عنوان گفتگوی درمانی یا مشاوره روانشناسی شناخته می شود ، شامل بحث پرخوری و مسائل مربوط به آن با یک متخصص روانشناسی است. شواهد نشان می دهد که این نوع روان درمانی به بهبود علائم بولیمیا کمک می کند:

درمان رفتاری شناختی به شما کمک می کند تا الگوهای غذایی خود را عادی کنید و باورها و رفتارهای ناسالم ، منفی را شناسایی کرده و آنها را با رفتارهای سالم و مثبت جایگزین کنید.

درمان مبتنی بر خانواده برای کمک به والدین برای جلوگیری از رفتارهای تغذیه ناسالم نوجوان ، کمک به کنترل مجدد نوجوان بر غذا خوردن و کمک به خانواده برای مقابله با مشکلاتی که پرخوری عصبی می تواند در رشد و نوجوان ایجاد کند.

روان درمانی بین فردی ، که مشکلات روابط نزدیک شما را برطرف می کند و به بهبود مهارت های ارتباطی و حل مشکلات شما کمک می کند

دارو درمانی

داروهای ضد افسردگی ممکن است به همراه علائم روان درمانی به کاهش علائم بولیمیا کمک کند. تنها داروی ضدافسردگی که به طور خاص توسط سازمان غذا و دارو برای درمان پرخوری تأیید شده است ، فلوکستین است ، نوعی مهار کننده انتخابی بازجذب سروتونین ، که ممکن است حتی در صورت افسردگی نیز کمک کننده باشد.

تغذیه مناسب

متخصصان تغذیه می توانند یک برنامه غذایی برای کمک به شما در دستیابی به عادات غذایی سالم برای جلوگیری از گرسنگی و هوس و ارائه تغذیه مناسب برای کمک به درمان پرخوری عصبی طراحی کنند. خوردن منظم و محدود نکردن مصرف غذا در غلبه بر بولیمیا مهم است.

بستری شدن در بیمارستان

بولیمیا معمولاً بدون نیاز به بستری در بیمارستان قابل درمان است. اما اگر علائم شدید و با عوارض جدی سلامتی باشد ، ممکن است نیاز به درمان در بیمارستان داشته باشید. 

راهکارهای موثر در درمان پرخوری عصبی

  • به برنامه درمانی خود پایبند باشید. جلسات درمان پرخوری عصبی را کنار نگذارید و سعی کنید از برنامه های غذایی دور نشوید ، حتی اگر برای شما ناراحت کننده باشد.
  • با بیماری بولیمیا ( پرخوری عصبی ) آشنا شوید. آموزش در مورد وضعیت شما می تواند شما را قدرتمند کرده و به شما انگیزه دهد تا به برنامه درمانی خود پایبند باشید.
  • تغذیه مناسب را دریافت کنید. اگر خوب غذا نمی خورید یا مرتباً پاکسازی می کنید ، به احتمال زیاد بدن شما تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی کند. در مورد مکمل های ویتامین و مواد معدنی مناسب با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. با این حال ، دریافت بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی از طریق غذا معمولاً توصیه می شود.
  • با خودت مهربان باش. در برابر اصرار به وزن کشیدن یا بررسی مکرر خود در آینه مقاومت کنید. اینها ممکن است جز تقویت انگیزه شما برای حفظ عادات ناسالم کاری انجام ندهند.
  • در هنگام ورزش احتیاط کنید. با پزشک خود در مورد اینکه چه نوع فعالیت بدنی برای شما مناسب است صحبت کنید ، مخصوصاً اگر برای سوزاندن کالری بعد از پرخوری بیش از حد ورزش می کنید.

 

کلمات مرتبط :

درمان پرخوری عصبی – درمان بولیمیا – مرکز مشاوره خوب در غرب تهران – مرکز روانشناسی در غرب تهران – بهترین مرکز مشاوره روانشناسی در غرب تهران – مرکز مشاوره خانواده در غرب تهران

مقالات بیشتر

اختلال نافرمانی مقابله ای

اختلال نافرمانی مقابله ای

0
اختلال نافرمانی مقابله ای (ODD) یک اختلال رفتاری دوران کودکی است که با الگوی مداوم رفتار نافرمانی و خصمانه نسبت…
پارانویا

پارانویا و علائم آن

0
پارانویا به بی اعتمادی شدید و غیرمنطقی یا سوء ظن نسبت به دیگران اشاره دارد که اغلب با این باور…
اختلال هراس

اختلال هراس

0
اختلال هراس یا حمله پانیک نوعی اختلال اضطرابی است که با حملات پانیک مکرر و غیرمنتظره مشخص می شود. حملات پانیک…
مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

0
مشاوره تحصیلی نوعی راهنمایی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا چالش‌ های تحصیلی را که در برنامه تحصیلی خود…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست