راه های ارتباطی

02146135981
09300560614

مشاوره

جستجو

آخرین مقالات

مشاوره

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

مشاوره روانشناسی در غرب تهران

مشاوره روانشناسی در غرب تهران

مشاوره روانشناسی به افراد کمک می کنند تا نقاط قوت خود را بشناسند و منابعی برای مقابله با مشکلات و ناملایمات روزمره پیدا کنند. روانشناسان مشاوره بر تعاملات بین افراد و محیط اطرافشان و توسعه تحصیلی و شغلی تمرکز دارند.

مشاوره روانشناسی به چگونگی تفاوت مشکلات و افراد در طول عمر توجه می کنند و برای تأثیر ویژگی های مختلف انسانی مانند نژاد، جنسیت، گرایش جنسی، مذهب و وضعیت ناتوانی بر بهزیستی روانی احترام زیادی قائل هستند. آنها مشاوره و روان درمانی انجام می دهند، آموزش می دهند و تحقیقات علمی را با افراد در تمام سنین، خانواده ها و سازمان ها (به عنوان مثال، مدارس، بیمارستان ها و مشاغل) انجام می دهند. آنها بر این باورند که رفتار تحت تأثیر بسیاری از چیزها، از جمله کیفیت های فردی (مانند عوامل روانی، جسمی یا معنوی) و عوامل محیطی فرد (مانند خانواده، جامعه و گروه های فرهنگی) قرار می گیرد.

مشاوره روانشناسی

عمل روانشناسی مشاوره شامل طیف گسترده ای از اقدامات حساس فرهنگی است که به افراد کمک می کند تا بهزیستی خود را بهبود بخشند، پریشانی و ناسازگاری را کاهش دهند، بحران ها را حل کنند و توانایی آنها را برای عملکرد بهتر در زندگی خود افزایش دهند. این تخصص با توجه به مسائل رشد طبیعی و مشکلات مرتبط با اختلالات جسمی، عاطفی و روانی، دیدگاه منحصر به فردی را در زمینه های گسترده تر مبتنی بر عمل روانشناسی دارد. در حالی که هم روان‌شناسان مشاوره و هم روان‌شناسان بالینی روان‌درمانی می‌کنند، روانشناسی مشاوره با بالینی متفاوت است، زیرا پزشکان آن در مقایسه با مراجعان بالینی که اغلب علائم شدیدتری از بیماری روانی را تجربه می‌کنند، تمایل دارند تا بر سلامت کلی در طول عمر تمرکز کنند.

روانشناسان مشاوره به افراد در هر سنی کمک می کنند تا با نگرانی های عاطفی، اجتماعی، رشدی و دیگر مسائل زندگی مقابله کنند. این متخصصان از استراتژی های مختلفی برای کمک به افراد در مدیریت مسائل رفتاری، مقابله با استرس، کاهش اضطراب و پریشانی و مقابله با مسائل مرتبط با اختلالات روانی استفاده می کنند.

مشاوره روانشناسی بر ارائه درمان های درمانی به مشتریانی که طیف گسترده ای از علائم را تجربه می کنند تمرکز دارد. همچنین یکی از بزرگترین حوزه های تخصصی در روانشناسی است.

انجمن روانشناسی مشاوره این رشته را به عنوان “تخصصی در روانشناسی حرفه ای توصیف می کند که بر تسهیل عملکرد فردی و بین فردی در طول زندگی تمرکز دارد. این تخصص توجه ویژه ای به عاطفی، اجتماعی، حرفه ای، آموزشی، مرتبط با سلامت، رشد و توسعه دارد. نگرانی های سازمانی.”

متخصصان مشاوره روانشناسی چه در حال کار با مراجعان در بیمارستان باشند و چه در محیط آکادمیک به دانشجویان مشاوره می دهند، این روانشناسان بر طیف وسیعی از نظریه های روانشناختی و رویکردهای درمانی تکیه می کنند تا به افراد کمک کنند بر مشکلات غلبه کنند و پتانسیل کامل خود را درک کنند.

مشاوران روانشناسی در مکان های مختلفی کار می کنند، از جمله مشاغل خصوصی، ارتش، سازمان های دولتی، مراکز مشاوره و موارد دیگر.

برخی از متخصصان در محیط های دانشگاهی به عنوان استاد، ارائه دهنده روان درمانی و محقق کار می کنند.

دیگران در بیمارستان ها و کلینیک های سلامت روان، اغلب در کنار پزشکان و سایر متخصصان سلامت روان از جمله روانشناسان بالینی، مددکاران اجتماعی، و پرستاران روانپزشکی کار می کنند.

با این حال، سایر روانشناسان مشاوره به صورت مستقل به صورت مستقل کار می کنند و خدمات روان درمانی را به افراد، خانواده ها و گروه ها ارائه می دهند.

در حالی که روانشناسان بالینی و مشاوره روانشناسی ، روان درمانی انجام می دهند، افرادی که به عنوان روان پزشک بالینی کار می کنند معمولاً با مراجعانی که بیماری های روانی شدیدتری را تجربه می کنند سروکار دارند. روانشناسان مشاوره اغلب با افرادی کار می کنند که علائم کمتری را تجربه می کنند. چشم انداز درمان نیز می تواند بین روانشناسی بالینی و مشاوره متفاوت باشد.

 

کلمات مرتبط :

مشاوره روانشناسی در غرب تهران – مرکز روانشناسی در غرب تهران – مرکز مشاوره در غرب تهران – بهترین مرکز روانشناسی در غرب تهران

مقالات بیشتر

اختلال نافرمانی مقابله ای

اختلال نافرمانی مقابله ای

0
اختلال نافرمانی مقابله ای (ODD) یک اختلال رفتاری دوران کودکی است که با الگوی مداوم رفتار نافرمانی و خصمانه نسبت…
پارانویا

پارانویا و علائم آن

0
پارانویا به بی اعتمادی شدید و غیرمنطقی یا سوء ظن نسبت به دیگران اشاره دارد که اغلب با این باور…
اختلال هراس

اختلال هراس

0
اختلال هراس یا حمله پانیک نوعی اختلال اضطرابی است که با حملات پانیک مکرر و غیرمنتظره مشخص می شود. حملات پانیک…
مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

0
مشاوره تحصیلی نوعی راهنمایی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا چالش‌ های تحصیلی را که در برنامه تحصیلی خود…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست