راه های ارتباطی

02146135981
09300560614

مشاوره

جستجو

آخرین مقالات

مشاوره

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج شکلی از زوج درمانی است که می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا برای ازدواج آماده شوید.

در نظر گرفته شده است که به شما و شریک زندگیتان کمک کند تا در مورد چندین موضوع مهم، از مسائل مالی گرفته تا کودکان، بحث کنید تا هر دو در یک صفحه باشید. همچنین می تواند به شناسایی مناطق درگیری بالقوه کمک کند و شما و شریک زندگی تان را با ابزارهایی برای هدایت موفقیت آمیز آنها مجهز کند. هدف مشاوره قبل از ازدواج کمک به شما برای ایجاد یک پایه قوی برای ازدواج است.

مشاوره پیش از ازدواج به زوج ها کمک می کند تا طرحی برای زندگی مشترک خود ایجاد کنند.

انواع روش ها

انواع مختلفی از زوج درمانی وجود دارد و بسیاری از آنها را می توان به طور جهانی در هر مرحله از رابطه زوج ها از جمله مشاوره قبل از ازدواج به کار برد.

بسیاری از روانشناسان در رویکرد خود به زوج‌درمانی یکپارچه خواهند بود و بسته به نیازهای منحصربه‌فرد بیمارانشان از چندین روش درمانی استفاده می‌کنند.

اینها برخی از انواع درمانی هستند که ممکن است مشاور پیش از ازدواج از آن استفاده کند.

روش گاتمن
روش گاتمن که توسط Drs. جان و جولی گاتمن، شامل انجام یک ارزیابی دقیق از شما و شریک زندگیتان و سپس استفاده از یک چارچوب درمانی برای رسیدگی به مناطق درگیری است. این شکل از درمان با هدف بهبود کیفیت دوستی بین شما و شریک زندگی‌تان، افزایش صمیمیت و تجهیز شما به مهارت‌های حل مسئله است که می‌تواند به شما در ایجاد یک رابطه قوی‌تر کمک کند.

درمان عاطفی متمرکز (EFT)
درمان متمرکز بر عاطفی، توسعه یافته توسط دکتر. سو جانسون و لس گرینبرگ، نوعی درمان کوتاه مدت است. هدف آن بهبود وابستگی و پیوند بین شما و همسرتان است که منجر به ارتباط بهتر و یک رابطه قوی تر می شود.

زوج درمانی روان پویا
زوج‌درمانی روان‌پویشی مسائل اساسی را که چرخه‌های تعامل را برمی‌انگیزد بررسی می‌کند. شناسایی و پرداختن به عواملی مانند امید به صمیمیت، عشق، و قدردانی و ترس از رها شدن و عدم تایید می تواند به شما و شریک زندگیتان کمک کند تا یکدیگر را بهتر درک کرده و بپذیرید.

تکنیک های مشاوره پیش از ازدواج

در مراحل اولیه مشاوره قبل از ازدواج، ممکن است شما و همسرتان به صورت جداگانه و با هم مورد ارزیابی قرار بگیرید. در طول دوره مشاوره، هر دوی شما تشویق می شوید تا تجربیات و رویدادهای زندگی را به اشتراک بگذارید، که می تواند به روشن کردن انتظارات و انگیزه های شما در رابطه کمک کند.

مشاوره پیش از ازدواج همچنین شامل بحث در مورد جنبه‌های مهم ازدواج می‌شود، از جمله برنامه‌ریزی مالی، نقش‌ها در ازدواج، فرآیندهای تصمیم‌گیری، روابط خانوادگی، اینکه آیا فرزندان در آینده شما خواهند بود و چگونه می‌خواهید آنها را بزرگ کنید.

ارزیابی شما و شریک زندگی شما
مشاوره قبل از ازدواج اغلب از شما و شریک زندگیتان می خواهد که پرسشنامه ای را جداگانه پر کنید تا مشخص شود که چه احساسی نسبت به یکدیگر دارید و چه انتظاراتی از رابطه خود دارید. این پرسشنامه ها می توانند به مشاور شما کمک کنند تا نقاط قوت، ضعف، زمینه های سازگاری و زمینه های مشکل بالقوه شما را شناسایی کند.

مشاور شما همچنین پویایی بین شما و شریک زندگی شما را در جلسات مشاوره ارزیابی خواهد کرد و از این بینش ها برای هدایت دوره درمان استفاده می کند.

به اشتراک گذاری رویدادهای زندگی و تجربیات
مشاوره قبل از ازدواج همچنین می تواند شامل “شناسایی و بررسی رویدادهای مهم زندگی و تجربیات دوران کودکی، که بر این رابطه تاثیر می گذارد و چگونه هر شریک مربوط به دیگران است، شامل می شود.

بحث در مورد مسائل مهم
مشاوره قبل از ازدواج فرصتی برای بحث در مورد چندین جنبه مهم ازدواج را ارائه می دهد، از جمله:

  • امور مالی: پول می تواند یک مسئله استرس زا و متضاد برای زوج های متاهل باشد، بنابراین تصمیم گیری در مورد نحوه مدیریت امور مالی شما در پیشبرد می تواند به جلوگیری از مشکلات در جاده ها کمک کند.
  • باورها، ارزش ها و مذهب: به اشتراک گذاشتن باورها، ارزش ها و احساسات مذهبی با شریک زندگی شما می تواند به درک بهتر و احترام بهتر کمک کند. شما همچنین می توانید پیامدهای این جنبه ها را در زندگی روزمره خود بحث کنید.
  • نقش در ازدواج: مهم است بحث در مورد نقش هایی که انتظار دارید خود و شریک زندگی خود را در ازدواج خود بازی کنید، برای جلوگیری از درگیری های بعدی.
  • فعالیت ها و زمان صرف شده با هم: شما و شریک زندگی خود می توانید در مورد چگونگی برنامه ریزی برای صرف وقت با هم و فعالیت هایی که از آن لذت ببرید، بحث کنید.
  • کودکان: زوج ها گاهی اوقات پس از ازدواج متوجه می شوند که هرکدام چه میزان علاقه به فرزندآوری دارند.
  • روابط خانوادگی: مشاوره پیش از ازدواج می تواند فرصتی برای صادق بودن در مورد روابط شما با خانواده خود و همچنین نگرانی هایی که در مورد خانواده شریک زندگی خود داشته باشید، صادقانه ارائه دهید.

مشاوره قبل از ازدواج چه کمکی به شما می کند؟

مشاوره پیش از ازدواج می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا برای زندگی مشترک متاهل آماده شوید. در زیر برخی از جنبه هایی که مشاوره قبل از ازدواج می تواند به آنها کمک کند آورده شده است.

مشاوره قبل از ازدواج به شناسایی باورهای اصلی، تعیین انتظارات واقع بینانه از ازدواج، برنامه ریزی برای آینده و تصمیم گیری در مورد راه هایی که در آن زندگی شما ادغام می شود کمک می کند.

درک شریک زندگی خود: مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از شریک زندگی خود داشته باشید. به‌ویژه، می‌تواند به شما کمک کند تا باورها، ارزش‌ها، انتظارات، انگیزه‌ها، اولویت‌ها و روال شریک زندگی‌تان را درک کنید.

تعیین انتظارات واقع بینانه: این شکل از مشاوره به شما این امکان را می دهد که در مورد تمام جنبه های مهم زندگی زناشویی با شریک زندگی خود صحبت کنید تا هر دو بدانید که چه انتظاری دارید. همچنین به شناسایی نقاط قوت و ضعف شما به عنوان فردی و زوج کمک می کند.

برنامه ریزی برای آینده: مانند شما و شریک زندگیتان که برای برنامه ریزی روز بزرگ خود با یک برنامه ریز عروسی ملاقات می کنید، دیدن یک مشاور پیش از ازدواج می تواند به شما در برنامه ریزی ازدواج و زندگی مشترکتان کمک کند.

 

کلمات مرتبط :

مرکز روانشناسی در غرب تهران – مرکز مشاوره در غرب تهران – بهترین مرکز روانشناسی غرب تهران – مرکز مشاوره ازدواج در جنت آباد

مقالات بیشتر

اختلال نافرمانی مقابله ای

اختلال نافرمانی مقابله ای

0
اختلال نافرمانی مقابله ای (ODD) یک اختلال رفتاری دوران کودکی است که با الگوی مداوم رفتار نافرمانی و خصمانه نسبت…
پارانویا

پارانویا و علائم آن

0
پارانویا به بی اعتمادی شدید و غیرمنطقی یا سوء ظن نسبت به دیگران اشاره دارد که اغلب با این باور…
اختلال هراس

اختلال هراس

0
اختلال هراس یا حمله پانیک نوعی اختلال اضطرابی است که با حملات پانیک مکرر و غیرمنتظره مشخص می شود. حملات پانیک…
مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

0
مشاوره تحصیلی نوعی راهنمایی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا چالش‌ های تحصیلی را که در برنامه تحصیلی خود…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست