راه های ارتباطی

02146135981
09300560614

مشاوره

جستجو

آخرین مقالات

مشاوره

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

مزایای مشاوره ازدواج

مزایای مشاوره ازدواج

مزایای مشاوره ازدواج

روابط جزء ضروری انسان بودن است. افرادی که انتخاب می کنیم تا زندگی خود را با آنها به اشتراک بگذاریم این فرصت را برای ادامه کاوش و درک جهان و خودمان به روش های جدید و همچنین گسترش سیستم حمایتی و مقابله با ما فراهم می کنند. در حالی که در انتخاب یک شریک عاشقانه هیجان و لذت اجتناب ناپذیری وجود دارد، ما را در معرض فرصت هایی برای احساس طیف گسترده ای از احساسات قرار می دهد.

در هر رابطه‌ای، چه عاشقانه و چه غیر عاشقانه، مواردی وجود خواهد داشت که در آن تعارض، ارتباط نادرست، ارزش‌ها یا خواسته‌های نادرست وجود داشته باشد، که همگی می‌توانند برای زوج‌ها چالش‌برانگیز باشند. چالش‌های مهم احتمالاً بیشتر به چشم می‌آیند، اما مشکلات کوچک‌تر اغلب شناسایی نشده یا رسیدگی نمی‌شوند، به خصوص در اوایل یک رابطه. جنبه زیبای مشاوره زوجین این است که به زوج اجازه می دهد تا در مورد رابطه خود فکر کنند و در عین حال ابزارها و بینش های معناداری را به دست آورند که می تواند رابطه آنها را بهبود بخشد.

مزایای مشاوره ازدواج

به نمونه هایی که از زوج های در حال درمان در رسانه ها دیده اید فکر کنید. آنها اغلب شامل داستان هایی می شوند که بر موضوعات مهمی مانند خیانت یا طلاق قریب الوقوع متمرکز شده اند. شاید منصفانه باشد که بگوییم زوج درمانی اغلب به عنوان آخرین تلاش برای زوج هایی که احساس می کنند در بن بست هستند و قادر به غلبه بر چالش های موجود نیستند، به تصویر کشیده شده است.

و بله، این درست است به این معنا که مشاوره زوجین می تواند یک ابزار ضروری برای کار از طریق تعارض باشد. اما … این درگیری لازم نیست فاجعه بار باشد. تعارض می تواند در مقیاس کوچکتر رخ دهد و در مواردی مانند مسائل ارتباطی، یا مشاجرات مکرر شامل نگرانی های به ظاهر بی اهمیت ظاهر شود.

وقتی در نظر می گیریم که در زیر درگیری، اغلب فرصت هایی برای یادگیری در مورد خود و شریک زندگیمان وجود دارد. مشاوره ازدواج، می‌توانند به شما کمک کنند تا عمیق‌تر کاوش کنید و از طریق الگوها یا مسائل تکراری برای بهبود رابطه‌تان حمایت کنید.

با نگاهی فراتر از تعارض، زوج درمانی می تواند به ایجاد پایه ای برای زوج ها کمک کند تا روابط بهتری ایجاد کنند و در عین حال سطح تعهد و درک آنها را نسبت به یکدیگر عمیق تر کند. یکی از مزایای مشاوره ازدواج این است که زوج‌ها می‌توانند مهارت‌هایی را توسعه دهند که می‌تواند بهبود یابد.

مهم ترین مزایای مشاوره ازدواج

  • ارتباط و احساس شنیده شدن و درک شدن
  • افزایش صمیمیت (عاطفی، جسمی، معنوی، فکری و غیره)
  • درک عمیق از شریک زندگی خود و خودتان به عنوان فردی و با هم
  • آموزش و یادگیری مکانیسم های مقابله ای برای کمک به مدیریت عوامل استرس زا
  • یادگیری مهارت ها و ابزارهایی برای ایجاد یک مشارکت قوی و مدیریت تعارض

با توجه به این موضوع، واضح است که درمان در اوایل یک رابطه مفید است. ایجاد یک پایه قوی می تواند از افزایش مسائل به ظاهر کوچک به ابعاد غیر قابل کنترل جلوگیری کند.

در مرکز روانشناسی سپید (بهترین مرکز مشاوره ازدواج در غرب تهران) ، ما تلاش می‌کنیم تا مکانی امن برای صحبت کردن، اشتراک‌گذاری و تأمل آشکار در اختیار شما و شریک زندگی‌تان قرار دهیم و در عین حال بینش و دیدگاه بی‌طرفانه‌ای را از یک متخصص کسب کنید. به خصوص در زمانی که پر از بحران و عدم اطمینان است، می خواهیم بدانید که ما اینجا برای شما هستیم. روانشناسان ما مشتاق هستند که پشتیبانی و ابزارهایی را برای شما فراهم کنند که به شما و شریک زندگیتان این امکان را می دهد که زندگی زناشویی بهتری را تجربه کنید.

 

کلمات مرتبط :

مزایای مشاوره ازدواج – بهترین مرکز روانشناسی غرب تهران – مرکز مشاوره در غرب تهران – کلینیک روانشناسی در غرب تهران – مرکز روانشناسی سپید

مقالات بیشتر

اختلال نافرمانی مقابله ای

اختلال نافرمانی مقابله ای

0
اختلال نافرمانی مقابله ای (ODD) یک اختلال رفتاری دوران کودکی است که با الگوی مداوم رفتار نافرمانی و خصمانه نسبت…
پارانویا

پارانویا و علائم آن

0
پارانویا به بی اعتمادی شدید و غیرمنطقی یا سوء ظن نسبت به دیگران اشاره دارد که اغلب با این باور…
اختلال هراس

اختلال هراس

0
اختلال هراس یا حمله پانیک نوعی اختلال اضطرابی است که با حملات پانیک مکرر و غیرمنتظره مشخص می شود. حملات پانیک…
مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

0
مشاوره تحصیلی نوعی راهنمایی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا چالش‌ های تحصیلی را که در برنامه تحصیلی خود…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست