راه های ارتباطی

02146135981
09300560614

مشاوره

جستجو

آخرین مقالات

مشاوره

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

مشاوره ازدواج در جنت آباد

مشاوره ازدواج در جنت آباد

مشاوره ازدواج در جنت آباد در کلینیک روانشناسی سپید به زوجین در شرف ازدواج ، جدایی و یا زوجینی که در روابط زناشویی دچار مشکل هستند خدمات مشاوره ارائه می دهد.

هم عاشق شدن و هم ازدواج کردن در نوع خود استرس زا هستند. اما ممکن است بگویید که آنها بخش آسان را نشان می دهند. این حفظ یک ازدواج است که می تواند دشوار باشد. بزرگ کردن بچه ها، مشکلات مالی، ساعت های طولانی کار کردن، مواجهه با مشکلات شخصی – به سادگی یاد گرفتن نحوه گذر از فراز و نشیب های زندگی مشترک می تواند بر هر رابطه ای تأثیر بگذارد.

همه زوج ها دچار تعارض می شوند. برای برخی، جنگ بر سر پول است. برای دیگران این یک زندگی جنسی است که دچار مشکل است یا الگویی از مشاجره مداوم و … همه‌گیری کرونا یک عامل استرس‌زای بالقوه دیگر را اضافه کرده است: زمان بیشتر در خانه با هم، که می‌تواند تنش‌ها را تشدید کند یا شکاف‌های پنهان یک رابطه را آشکار کند.

به گفته انجمن روانشناسی، حدود 75 درصد از زوج هایی که درمان را انتخاب می کنند، می گویند که این درمان باعث بهبود روابط آنها می شود. راس می‌گوید: «بسیاری از زوج‌ها به من می‌گویند که این تنها ساعتی است که در طول هفته روی یکدیگر تمرکز می‌کنند، بدون هیچ حواس‌پرتی.»

مشاوره ازدواج یا زوج درمانی، نوعی مشاوره است که به طور خاص بر ازدواج و روابط متمرکز است. مشاوران ازدواج به طور خاص برای کمک به زوج ها در تشخیص مشکلات خود و کار بر روی راه حل ها آموزش دیده اند. مشاوره ازدواج مکانی امن برای زوج‌ها است تا مسائل را به هم بزنند، تا در مورد آنچه واقعاً در ذهنشان است صحبت کنند.

دلایل مراجعه افراد به مرکز مشاوره ازدواج در جنت آباد

  • پس از سال‌ها ازدواج، برخی از زوج‌ها دیگر با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند و صرفاً به عنوان هم اتاقی زندگی می‌کنند. بسیاری از زوج ها می گویند که ما با هم یک خانواده را اداره می‌کنیم، اما هیچ ارتباط یا صمیمیتی وجود ندارد. اما هر دو آنقدر سرمان شلوغ است که مهم نیست. زوج ها اغلب فراموش می کنند که در وهله اول چه چیزی آنها را دور هم جمع کرده است، چرا آنها عاشق شده اند. «اگر برای مدت طولانی با کسی بوده‌اید، روایت زندگی، خاطرات و تاریخی ساخته‌اید که نمی‌توانید با شخص دیگری آن را جبران کنید. زوج درمانی و مشاوره ازدواج می تواند به احیای آن کمک کند.
  • پول همیشه یک موضوع بحث برانگیز برای زوج‌ها بوده است، تضادها ممکن است ناشی از شیوه‌های متفاوت خرج کردن یا اختلاف نظر در مورد نحوه پس‌انداز و خرج کردن دوران بازنشستگی باشد. ممکن است استرس در مورد نداشتن پول کافی یا نابرابری در نحوه مدیریت مخارج خانه وجود داشته باشد. پول می‌تواند احساسات قوی خشم، اضطراب و حسادت را برانگیزد. آنقدر ارزش تداعی بالایی با قدرت دارد که اگر شریکی که درآمد کمتری دارد تأثیر روانی دیگری نداشته باشد، می تواند عدم تعادل را در رابطه ایجاد کند. مشاوره ازدواج و زوج درمانی به افراد کمک می‌کند تا رابطه‌شان با پول و نحوه شکل‌دهی افکارشان را درباره خودشان و دیگران درک کنند. اغلب، نحوه نگاه و مدیریت ما به امور مالی با تجربیات گذشته مرتبط است.
  • خیانت یکی از زوجین یکی از مهم ترین مواردی است که افراد را به سمت مرکز مشاوره ازدواج در جنت آباد می کشاند. اما، مطمئناً، خیانت تنها به معنای خیانت فیزیکی نیست. پنهان کردن چیزی و پنهان کاری یک خیانت عاطفی است. خیانت برای افراد مختلف معنای زیادی دارد. “آنچه مهم است این است که شرکای یک تعریف مشترک و مورد توافق از وفاداری در رابطه خود ایجاد کنند.
  • گاهی اوقات زوج ها برنامه های متفاوتی دارند. یکی می خواهد از هم جدا شود یا طلاق بگیرد و دیگری می خواهد رابطه را حفظ کند. در مواردی مانند این، «مشاوره ازدواج» می‌تواند به همسران کمک کند تا تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند طلاق بگیرند یا اگر می‌خواهند با هم بمانند چه چیزی باید تغییر کند.

برای بهره مندی از خدمات مشاوره ازدواج در جنت آباد می توانید به کلینیک روانشناسی سپید مراجعه بفرمایید.

 

کلمات مرتبط :

مرکز مشاوره در غرب تهران – مشاوره روانشناسی در جنت آباد – مشاوره ازدواج در جنت آباد – بهترین مرکز مشاوره ازدواج در غرب تهران

مقالات بیشتر

اختلال نافرمانی مقابله ای

اختلال نافرمانی مقابله ای

0
اختلال نافرمانی مقابله ای (ODD) یک اختلال رفتاری دوران کودکی است که با الگوی مداوم رفتار نافرمانی و خصمانه نسبت…
پارانویا

پارانویا و علائم آن

0
پارانویا به بی اعتمادی شدید و غیرمنطقی یا سوء ظن نسبت به دیگران اشاره دارد که اغلب با این باور…
اختلال هراس

اختلال هراس

0
اختلال هراس یا حمله پانیک نوعی اختلال اضطرابی است که با حملات پانیک مکرر و غیرمنتظره مشخص می شود. حملات پانیک…
مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

0
مشاوره تحصیلی نوعی راهنمایی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا چالش‌ های تحصیلی را که در برنامه تحصیلی خود…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست