راه های ارتباطی

02146135981
09300560614

مشاوره

جستجو

آخرین مقالات

مشاوره

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

نکات مهم قبل از ازدواج

نکات مهم قبل از ازدواج

نکات مهم قبل از ازدواج که باید به آن ها توجه کنید و قبل از انتخاب شریک زندگی خود آن ها را مدنظر قرار دهید.

می گویند ازدواج یک عهد است و وفای به آن عهد مستلزم دو نفر متعهد است.

مهم نیست عروسی بزرگی که برگزار کرده اید، هدایایی که دریافت کرده اید، یا نوع مهمانانی که در مراسم عروسی شما شرکت کرده اند.

برای تداوم یک پیوند زناشویی بیش از یک جشن صرف نیاز است، و نکاتی وجود دارد که قبل از ازدواج باید در نظر بگیرید. قبل از ازدواج، باید تعهدی که به شریک زندگی خود می دهید را درک کنید.

برخی از روابط منجر به ازدواج می شود. اما قبل از اینکه به آنچه در نهایت از آن لذت خواهید برد (یا تحمل کنید) در طول زندگی خود بپردازید، برخی از عناصر حیاتی ازدواج باید در نظر گرفته شوند.

وقتی تصمیم به ازدواج می‌گیرید و فکر می‌کنید کسی را پیدا کرده‌اید که می‌خواهید بقیه عمرتان را با او بگذرانید، تصمیم برای ازدواج نباید سخت باشد. با این حال، زمانی که به ازدواج با رویکردی عملی و عقلانی نگاه می کنید، ممکن است متوجه شوید که به اشتراک گذاشتن زندگی خود با شخص دیگری می تواند به معنای تغییرات زیادی باشد که باید قبل از تصمیم گیری برای رسمی و قانونی کردن اتحادیه خود مورد بحث قرار گیرد.

نکات مهم قبل از ازدواج

عشق
واضح است که عشق یکی از عناصر حیاتی مورد نیاز در هر شکلی از رابطه است. این در مورد ازدواج نیز صدق می کند. تجزیه و تحلیل احساسات و اطمینان از آنها اولین کارهایی است که قبل از ازدواج باید انجام دهید.

بدون اینکه شما همسرتان را دوست داشته باشید یا همسرتان شما را دوست داشته باشد (برای کسی که هستید)، متأسفانه این ازدواج دوام نخواهد داشت.

قبل از این که بگویید «دوست دارم»، مطمئن شوید که واقعاً شریک زندگی خود را دوست دارید، و او شما را همان طور که هستید دوست دارد.

تعهد
در حالی که عشق می تواند زودگذر باشد، تعهد وعده ای برای حفظ عشق به یکدیگر است. تعهد به این است که بدون توجه به شرایط، در کنار شریک زندگی خود بمانید. این بدان معناست که با شریک زندگی خود “روزهای سختی و آسانی” را پشت سر بگذارید.

اگر از نظر جسمی، ذهنی و روحی به شریک زندگی خود متعهد نیستید، ممکن است بخواهید در تصمیم خود برای گره زدن تجدید نظر کنید. این که آیا دو نفر به یکدیگر متعهد هستند یا نه، در صدر لیست نکات مهم قبل از ازدواج است که زوج ها باید قبل از ازدواج درباره آنها صحبت کنند.

اعتماد
اعتماد یکی از مهمترین عناصر یک ازدواج موفق است. اعتماد مهمترین عامل تعیین کننده سلامت و طول عمر یک ازدواج است.

اگر زوج‌ها بتوانند آنچه را که می‌گویند و آنچه را که انجام می‌دهند، بگویند، فضایی از اعتماد و اطمینان ایجاد می‌کنند تا بدانند گفته‌ها و اعمالشان برای طرف مقابلشان معنایی دارد.

ارتباط موثر
تا به حال باید بدانید که ارتباط موثر یکی از عناصر حیاتی ازدواج است. شکاف در ساختار ارتباطی یک ازدواج اغلب می تواند به یک رابطه شکست خورده منجر شود.

زمانی که بتوانید احساسات عمیق خود را آشکارا ابراز کنید و از دفن آسیب یا عصبانیت خودداری کنید، در یک ازدواج سالم هستید. قبل از ازدواج چیزهای مختلفی باید در مورد یکدیگر بدانید و ارتباط ابزار بسیار خوبی است.

هیچ شریکی در یک رابطه نباید در هیچ نقطه ای از بیان احساسات خود خجالتی یا ترسو باشد. هیچ یک از شما نباید در مورد به اشتراک گذاشتن نیازها، خواسته ها، نقاط دردناک و افکار خود فکر دومی داشته باشید. صحبت در مورد ارتباط موثر یکی از کارهای مهمی است که قبل از ازدواج باید انجام دهید.

صبر و گذشت
هیچکس بی عیب نیست. مشاجره، دعوا و اختلاف می تواند در بین زوجین رایج باشد.

اگر به طور مؤثر با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید، می توانید چیزها را از دیدگاه شریک زندگی خود ببینید.

صبر و گذشت همیشه از عناصر اساسی یک ازدواج باقی خواهد ماند. باید در نظر داشته باشید که آیا شما و شریک زندگیتان این دو فضیلت را برای یکدیگر و همچنین برای خودتان دارید یا خیر.

برای حفظ یک رابطه پایدار با همسرش باید حتی با خود صبور و بخشنده باشد ، به همین دلیل صبر و از خودگذشتگی از نکات مهم قبل از ازدواج هستند که زوجین باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشند.

صمیمیت
یکی از عناصر مهم ازدواج، صمیمیت است که اساس هر ازدواج یا رابطه عاشقانه ای را می گذارد.

صمیمیت فقط فیزیکی نیست. صمیمی بودن جنبه عاطفی هم دارد. بنابراین، قبل از ازدواج چه چیزهایی باید بدانیم؟ برای درک بهتر شریک زندگی و ایجاد صمیمیت قبل از ازدواج چه چیزهایی باید یاد بگیرید؟

با شریک زندگی خود صریح صحبت کنید. برای چیزهایی که قبل از ازدواج باید در مورد آنها صحبت کنید، می توانید در مورد نیازها و خواسته های خود به عنوان اولین قدم برای ایجاد صمیمیت صحبت کنید.

احترام
احترام یکی از عناصر اساسی یک ازدواج خوب است. قبل از تصمیم به ازدواج، مهم است که در نظر داشته باشید که شما و شریک زندگیتان احترام متقابل دارید.

احترام برای یک ازدواج سالم ضروری است، زیرا می تواند به شما کمک کند تا از زمان های سخت، زمان های اختلاف نظر عبور کنید و به شما در تصمیم گیری های کوچک یا بزرگ به دیدگاه شریک زندگی خود نگاه کنید.

بحث های مالی ضروری است
تصمیم به طلاق چند ماه پس از ازدواج به دلیل عدم تصمیم گیری در مورد مسائل مالی، چیز جدیدی نیست.

بحث در مورد موضوعات مالی آسان نیست، به خصوص زمانی که شما به تازگی یکدیگر را می شناسید. علاوه بر این، نحوه برخورد شما با مدیریت مالی در ازدواج مستقیماً بر کیفیت زناشویی شما تأثیر می گذارد.

با این حال، قبل از اینکه بفهمید چگونه امور مالی خود را به اشتراک می گذارید، اشتباه نکنید که وارد ازدواج شوید. یکی از مزایای ازدواج، فرصت به دست آوردن و به اشتراک گذاشتن دارایی است.

قبل از ازدواج، برنامه‌ریزی کنید که چگونه هزینه‌های خود را تقسیم کنید، زیرا در نهایت با هم زندگی خواهید کرد و هرکسی باید سهم خود را به عهده بگیرد.

 

کلمات مرتبط :

نکات مهم قبل از ازدواج – مشاوره ازدواج در غرب تهران – بهترین مرکز مشاوره ازدواج در تهران – مشاوره زناشویی – متخصص روانشناسی خانواده – مرکز روانشناسی سپید

مقالات بیشتر

اختلال نافرمانی مقابله ای

اختلال نافرمانی مقابله ای

0
اختلال نافرمانی مقابله ای (ODD) یک اختلال رفتاری دوران کودکی است که با الگوی مداوم رفتار نافرمانی و خصمانه نسبت…
پارانویا

پارانویا و علائم آن

0
پارانویا به بی اعتمادی شدید و غیرمنطقی یا سوء ظن نسبت به دیگران اشاره دارد که اغلب با این باور…
اختلال هراس

اختلال هراس

0
اختلال هراس یا حمله پانیک نوعی اختلال اضطرابی است که با حملات پانیک مکرر و غیرمنتظره مشخص می شود. حملات پانیک…
مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

0
مشاوره تحصیلی نوعی راهنمایی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا چالش‌ های تحصیلی را که در برنامه تحصیلی خود…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست