راه های ارتباطی

02146135981
09300560614

مشاوره

جستجو

آخرین مقالات

مشاوره

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

درمان اختلال شخصیت

درمان اختلال شخصیت

درمان اختلال شخصیت

اگر پزشک مشکوک به اختلال شخصیت در شما است ، تشخیص ممکن است با موارد زیر تعیین شود:

معاینه بدنی. پزشک ممکن است یک معاینه فیزیکی انجام دهد و سوالات عمیقی در مورد سلامت شما بپرسد. در برخی موارد ، علائم شما ممکن است با یک مشکل سلامت جسمانی مرتبط باشد. ارزیابی شما ممکن است شامل آزمایشات آزمایشگاهی و آزمایش غربالگری الکل و مواد مخدر نیز باشد.

ارزیابی روانپزشکی این شامل بحث در مورد افکار ، احساسات و رفتار شما است و ممکن است شامل یک پرسشنامه برای کمک به تشخیص دقیق باشد. با اجازه شما ، اطلاعات اعضای خانواده یا دیگران ممکن است مفید باشد.

معیارهای تشخیصی

هریک از اختلالات شخصیت دارای معیارهای تشخیصی خاص خود است. با این حال ، به طور کلی تشخیص اختلال شخصیت شامل انحراف طولانی مدت طولانی از انتظارات فرهنگی است که منجر به ناراحتی یا اختلال قابل توجه در حداقل دو مورد از این موارد می شود:

  • نحوه درک و تفسیر خود ، دیگران و رویدادها
  • مناسب بودن پاسخ های احساسی شما
  • هنگام برخورد با دیگران و در روابط چقدر خوب عمل می کنید
  • آیا می توانید احساسات خود را کنترل کنید

گاهی اوقات تعیین نوع اختلال شخصیت دشوار است ، زیرا برخی از اختلالات شخصیت علائم مشابهی دارند و ممکن است بیش از یک نوع وجود داشته باشد. اختلالات دیگر مانند افسردگی ، اضطراب یا سوء مصرف مواد ممکن است تشخیص را پیچیده تر کند. اما ارزش وقت و تلاش برای تشخیص دقیق را دارد تا بتوانید درمان مناسب را دریافت کنید.

درمان اختلال شخصیت

درمان مناسب برای شما بستگی به اختلال شخصیت خاص شما ، شدت آن و وضعیت زندگی شما دارد. اغلب ، یک رویکرد تیمی لازم است تا اطمینان حاصل شود که تمام نیازهای روانی ، پزشکی و اجتماعی شما برآورده شده است. از آنجا که اختلالات شخصیتی طولانی مدت هستند ، درمان اختلال شخصیت ممکن است ماهها یا سالها طول بکشد.

روان درمانی

روان درمانی موثرترین راهکار در درمان انواع اختلال شخصیت است.

در طول روان درمانی با یک متخصص روانپزشک یا روانشناس ، با شما در ارتباط با روحیات ، احساسات ، افکار و رفتارهایتان صحبت کرده و به شما کمک می کند تا چگونه با استرس کنار بیایید و اختلال خود را مدیریت کنید.

روان درمانی ممکن است در جلسات فردی ، گروه درمانی یا جلساتی که شامل خانواده یا حتی دوستان است ارائه شود. انواع مختلفی از روان درمانی وجود دارد – روانپزشک و روانشناس شما می تواند تعیین کند که کدام یک برای شما مناسب است.

شما همچنین می توانید آموزش مهارت های اجتماعی را فرا بگیرید. در طول این آموزش می توانید از بینش و دانش به دست آمده برای یادگیری راه های سالم برای مدیریت علائم خود و کاهش رفتارهایی که در عملکرد و روابط شما اختلال ایجاد می کنند ، استفاده کنید.

خانواده درمانی نیز یکی از راهکارهای درمان اختلال شخصیت است که حمایت و آموزش را به خانواده هایی ارائه می دهد که با یکی از اعضای خانواده خود که دارای اختلال شخصیت است سروکار دارند.

دارو درمانی

تاکنون هیچ دارویی به طور خاص توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای درمان انواع اختلال شخصیت تأیید نشده است. با این حال ، چندین نوع داروی روانپزشکی ممکن است به علائم مختلف اختلال شخصیت کمک کند.

اگر شما دارای خلق افسرده ، عصبانیت ، تکانشگری ، تحریک پذیری یا ناامیدی هستید ، که ممکن است با اختلالات شخصیتی مرتبط باشد ، ممکن است داروهای ضد افسردگی مفید باشند.

داروهای تثبیت کننده های خلقی می توانند به یکنواختی نوسانات خلقی کمک کرده یا تحریک پذیری ، تکانشگری و پرخاشگری را کاهش دهند.

اگر علائم شما شامل از دست دادن ارتباط با واقعیت (روان پریشی) یا در برخی موارد اگر دچار مشکلات اضطرابی یا عصبانی هستید ، داروهای ضدروانپریشی می توانند کمک کننده باشند.

داروهای ضد اضطراب در صورت وجود اضطراب ، آشفتگی یا بی خوابی می توانند کمک کننده باشند.

بستری در بیمارستان

در برخی موارد ، اختلال شخصیت ممکن است آنقدر شدید باشد که شما نیاز به بستری شدن در بیمارستان برای مراقبت های روانی داشته باشید. این به طور کلی تنها زمانی توصیه می شود که نمی توانید به درستی از خود مراقبت کنید یا هنگامی که در معرض خطر فوری آسیب رساندن به خود یا شخص دیگری هستید.

 

با مراجعه به مرکز روانشناسی سپید در غرب تهران ( مرکز روانشناسی و مشاوره در جنت آباد ) پس از ارزیابی دقیق توسط متخصصان از بهترین و موثرترین راهکارهای درمان اختلالات روانپزشکی بهره مند شوید.

تلفن های تماس : 02146135981 – 09300560614

 

کلمات مرتبط :

درمان اختلال شخصیت – انواع اختلال شخصیت – اختلالات شخصیتی چیست – علائم اختلال شخصیت

مقالات بیشتر

اختلال نافرمانی مقابله ای

اختلال نافرمانی مقابله ای

0
اختلال نافرمانی مقابله ای (ODD) یک اختلال رفتاری دوران کودکی است که با الگوی مداوم رفتار نافرمانی و خصمانه نسبت…
پارانویا

پارانویا و علائم آن

0
پارانویا به بی اعتمادی شدید و غیرمنطقی یا سوء ظن نسبت به دیگران اشاره دارد که اغلب با این باور…
اختلال هراس

اختلال هراس

0
اختلال هراس یا حمله پانیک نوعی اختلال اضطرابی است که با حملات پانیک مکرر و غیرمنتظره مشخص می شود. حملات پانیک…
مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

0
مشاوره تحصیلی نوعی راهنمایی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا چالش‌ های تحصیلی را که در برنامه تحصیلی خود…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست