راه های ارتباطی

02146135981
09300560614

مشاوره

جستجو

آخرین مقالات

مشاوره

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

دوستی قبل از ازدواج

دوستی قبل از ازدواج

دوستی قبل از ازدواج ! امری که نمی توان بطور قطعی در مورد خوبی یا بدی آن نظر داد و می تواند نتایج مختلفی را به همراه داشته باشد.

امروزه دوستی قبل از ازدواج در بسیاری از حوامع نسبت به گذشته رواج بیشتری پیدا کرده و با وجود اینکه بسیاری از دختران و پسران مجرد با تفکر اینکه دوستی بطور قطع می تواند به شناخت بهتر آن ها از طرف مقابل کمک کند ، اما باید بدانید که نتیجه این نوع دوستی ها به مسیرهای مختلفی ختم می شود، برخی از این دوستی ها در قالب ازدواج سفید ادامه می یابد، بخشی از آنها به جدایی و شروع رابطه با افراد دیگر ختم می شود و درصدی نیز به ازدواج ختم می شود.

در این مقاله سعی داریم به نکات مثبت و منفی برقراری رابطه دوستی پیش از ازدواج اشاره کنیم تا افراد با آگاهی از آن ها در این روابط قدم بگذارند.

آشنایی برای ازدواج ضروری است، اما همیشه این آشنایی به ازدواج ختم نمی شود. حتی اگر هر دو به قصد آشنایی وارد یک رابطه شده اند، باز هم هیچگونه تضمینی برای این وجود ندارد که دوستی به ازدواج ختم شود.

آشنایی از مراحل مختلفی تشکیل شده است که در آن معیارهای فردی و معیارهای انتخاب همسر بررسی می شود واین احتمال وجود دارد که در هر یک از این مراحل، یکی از طرفین احساس کند که در انتخاب خود اشتباه کرده است و تصمیم بگیرد که به رابطه دوستی پایان دهد.

مشاوره قبل از ازدواج کمک زیادی به افراد در شناخت بهتر و بیشتر طرف مقابل برای یک انتخاب صحیح و آگاهانه می کند.

نکات منفی دوستی قبل از ازدواج

اضطراب و نگرانی
دیدگاه جوامع سنتی همچون مردم کشور ما به دوستی با جنس مخالف هنوز هم سختگیرانه است. احساس گناه، ترس از والدین و تلاش برای پنهان ماندن رابطه سبب می شود که فرد احساس نگرانی و اضطراب زیادی در رابطه دوستی تجربه کنند که می تواند مانع از شناخت صحیح از طرف مقابل شود.

وابستگی
برقراری رابطه دوستانه قبل از ازدواج و شناخت کامل ویژگی های طرف مقابل می تواند منجر به وابستگی دو طرف به یگدیگر شود که این شرایط سبب می شود در صورت ختم نشدن این رابطه به ازدواج دختر و پسر آسیب روحی زیادی ببینند.

عدم شناخت درست
در این روابط معمولا دو نفر تصنعی رفتار می کنند و هر فرد سعی می کند بهترین نسخه از خودش را به دیگری نشان دهد. این مانع از تصمیم گیری صحیح برای انتخاب فرد مناسب به عنوان شریک زندگی می شود.

بدبینی در آینده
زوجینی که گذشته روابط دوستی داشته اند بیش از سایر زوجین دچار بدبینی نسبت به طرف مقابل می شوند. در این شرایط با کوچک ترین مشکلی هر یک از زوجین طرف مقابل را به داشتن رابطه با افراد متعدد قبل از ازدواج محکوم کرده اند.

مقایسه همسر با دوستان قبل از ازدواج
تجربه دوستی های متعدد با جنس مخالف باعث شکل گیری مقایسه بین همسر فعلی با دوستان قبلی می شود که می تواند زندگی زناشویی را تحت تاثیر قرار دهد.

نکات مثبت

کسب تجربه در برخورد با جنس مخالف
بین رفتارها و علایق دختران و پسران تفاوت های زیادی وجود دارد که عدم آگاهی از آن این می تواند باعث سوءتفاهم و اختلاف بین زوج می شود.آشنایی و معاشرت با جنس مخالف به افراد کمک می کند تا با این تفاوت ها آشنا شود. دوستی قبل از ازدواج می تواند فرصت مناسبی برای شناخت بهتر جنس مخالف فراهم آورد.. در نتیجه به شما کمک می کند که نسبت به ملاک ها و استانداردهای خود برای شروع یک رابطه طولانی مدت درک بهتری پیدا کنید.

رشد ارتباط اجتماعی
دوستی قبل از ازدواج می تواند به یادگیری مهارت های ارتباطی بخصوص بین دو جنس کمک کند. در روابط دوستی فرد با اتخاذ تصمیمات مختلف در شرایط خاص می تواند ارتباط اجتماعی خود را تقویت کند.

 

کلمات مرتبط :

دوستی قبل از ازدواج – دوستی پیش از ازدواج – مرکز مشاوره ازدواج در غرب تهران – بهترین کلینیک روانشناسی غرب تهران – دکتر روانشناس در غرب تهران – مرکز مشاوره سپید

مقالات بیشتر

اختلال نافرمانی مقابله ای

اختلال نافرمانی مقابله ای

0
اختلال نافرمانی مقابله ای (ODD) یک اختلال رفتاری دوران کودکی است که با الگوی مداوم رفتار نافرمانی و خصمانه نسبت…
پارانویا

پارانویا و علائم آن

0
پارانویا به بی اعتمادی شدید و غیرمنطقی یا سوء ظن نسبت به دیگران اشاره دارد که اغلب با این باور…
اختلال هراس

اختلال هراس

0
اختلال هراس یا حمله پانیک نوعی اختلال اضطرابی است که با حملات پانیک مکرر و غیرمنتظره مشخص می شود. حملات پانیک…
مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

0
مشاوره تحصیلی نوعی راهنمایی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا چالش‌ های تحصیلی را که در برنامه تحصیلی خود…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست