راه های ارتباطی

02146135981
09300560614

مشاوره

جستجو

آخرین مقالات

مشاوره

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

دوستی در ازدواج

دوستی در ازدواج

دوستی در ازدواج و اهمیت آن

دوستان علایق مشابهی دارند و بهترین دوستان حتی در شادی ها و غم های زندگی سهیم هستند. داشتن همسر به عنوان بهترین دوست می تواند یکی از مزایای بزرگ ازدواج باشد. اگر شما و همسرتان در حال حاضر بهترین دوستان هستید، فوق العاده است. اگر نه، شاید زمان آن رسیده است که اهمیت دوستی در ازدواج را درک کنید.

ازدواج‌ های شاد مبتنی بر یک دوستی عمیق است» و دوستی هسته اصلی یک ازدواج قوی است. تحقیقات نشان داده است که یک دوستی با کیفیت بالا در ازدواج یک پیش بینی کننده مهم در رضایت عاشقانه و جسمی است.

دوستی یکی از ویژگی های یک ازدواج شاد و پایدار و همچنین پایه و اساس یک ازدواج سالم است. تحقیقات نشان داده است که زوج هایی که دوستان خوبی برای یکدیگر هستند، درصد بالاتری از رضایت زناشویی دارند. در واقع، گفته می شود که ارتباط عاطفی که زوج های متاهل به اشتراک می گذارند، پنج برابر مهمتر از صمیمیت فیزیکی آنهاست. زوج هایی که دوست هستند مشتاقانه منتظر گذراندن وقت با هم هستند و واقعاً یکدیگر را دوست دارند. فعالیت‌ها و علایق آن‌ها در واقع افزایش می‌یابد زیرا افراد مورد علاقه خود را دارند که تجربیات زندگی خود را با او به اشتراک می‌گذارند.

دوستی در ازدواج

ایجاد و پرورش دوستی زناشویی می تواند یک ازدواج را تقویت کند زیرا دوستی در ازدواج باعث ایجاد صمیمیت عاطفی و فیزیکی می شود. دوستی به زوج‌های متاهل کمک می‌کند تا به اندازه‌ای احساس امنیت کنند که بدون نگرانی درباره قضاوت شدن یا احساس ناامنی، با یکدیگر بازتر باشند. پرورش و ایجاد این دوستی نیاز به تمرین دارد و زمان و تلاش می خواهد. در زیر برخی از مهارت ها و تکنیک های ایجاد دوستی زناشویی برای کمک به حفظ و تقویت ازدواج شما آورده شده است.

اصول دوستی زناشویی

  • زمان: زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید
  • ارتباط: در مورد زندگی روزمره صحبت کنید و به اشتراک بگذارید
  • اعتماد: صادق و وفادار باشید و از هرگونه مخفی کاری بپرهیزید.
  • علایق: علایق مشترک پیدا کنید با هم خوش بگذرانید. با هم بخندید خاطرات ماندگار بسازید کارهای جدید را با هم انجام دهید و امتحان کنید، با یکدیگر به سفرهای کوتاه مدت بروید ، سینما و پارک بروید و به علایق یکدیگر نیز احترام بگذارید.
  • اهداف: اهداف زندگی را با یکدیگر تنظیم کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. با هم رویاپردازی کنید
  • اولویت: کاری کنید که همسرتان احساس کند اولویت اصلی است به یکدیگر احترام بگذارید با یکدیگر به طور مساوی رفتار کنید
  • موفقیت های یکدیگر را تشویق کنید در مواقع ضروری به یکدیگر تکیه کنید از همسرتان قدردانی کنید نسبت به همدیگر توجه داشته باشید همدیگر را ببخشید – کینه به دل نگیرید.

شناخت خوب همسرتان یک عنصر کلیدی برای تبدیل شدن یا باقی ماندن بهترین دوستان با شریک زندگیتان است.

صمیمیت فیزیکی ممکن است در ازدواج محو شود، اما صمیمیت عاطفی نیازی به این ندارد. دوستی واقعی یک عمر طول می کشد. اگر شما و همسرتان در ایجاد یا تقویت دوستی خود با مشکل مواجه هستید، یک درمانگر ازدواج و خانواده می تواند کمک کند.

 

کلمات مرتبط :

مرکز مشاوره سپید – فاطمه رمضانی روانشناس بالینی – مرکز مشاوره در جنت آباد – مشاوره خانواده در جنت آباد – روانشناس کودک و نوجوان در غرب تهران – خیانت زوجین – شکست عاطفی – بازی درمانی – روانشناس خوب در جنت آباد جنوبی – روانشناس خوب در غرب تهران – مشاوره خانواده خوب در غرب تهران – مشاور خانواده خوب در جنت آباد – مشاوره تحصیلی خوب در غرب تهران – روانشناس بالینی خوب در غرب تهران – روانشناس کودک خوب در جنت آباد – دوستی قبل از ازدواج – مشاوره قبل از ازدواج – روانشناس خوب در جنت آباد – سکس تراپی – زوج درمانی در غرب تهران

مقالات بیشتر

اختلال نافرمانی مقابله ای

اختلال نافرمانی مقابله ای

0
اختلال نافرمانی مقابله ای (ODD) یک اختلال رفتاری دوران کودکی است که با الگوی مداوم رفتار نافرمانی و خصمانه نسبت…
پارانویا

پارانویا و علائم آن

0
پارانویا به بی اعتمادی شدید و غیرمنطقی یا سوء ظن نسبت به دیگران اشاره دارد که اغلب با این باور…
اختلال هراس

اختلال هراس

0
اختلال هراس یا حمله پانیک نوعی اختلال اضطرابی است که با حملات پانیک مکرر و غیرمنتظره مشخص می شود. حملات پانیک…
مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

0
مشاوره تحصیلی نوعی راهنمایی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا چالش‌ های تحصیلی را که در برنامه تحصیلی خود…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست