راه های ارتباطی

02146135981
09300560614

مشاوره

جستجو

آخرین مقالات

مشاوره

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

مشاوره کودک و نوجوان در غرب تهران

مشاوره کودک و نوجوان در غرب تهران

مشاوره کودک و نوجوان

کودکان نیز مانند بزرگسالان می توانند در مشاوره شرکت کنند و از مشاوره بهره مند شوند. مشاوره به کودکان و نوجوانان کمک می کند تا یاد بگیرند که چگونه علل ناراحتی خود را شناسایی کنند، مهارت های کمک خواستن و ابراز احساسات را بهبود بخشند و توانایی حل مسئله را افزایش دهند.

رویکرد روانشناسان کودک و نوجوان به مشاوره کودک و نوجوان، جامع نگر و مبتنی بر قدرت است. هر کودک یا نوجوان منحصر به فرد است. بنابراین، روانشناس کودک و نوجوان به دنبال شناسایی و توسعه بیشتر مناطق قدرت و رشد فردی است، در حالی که پریشانی را کاهش می دهد و مهارت های مقابله ای را افزایش می دهد.

روانشناسان کودک آموزش دیده اند تا به کودکان کمک کنند آنچه را که در ذهن، بدن و زندگی آنها می گذرد درک کنند – به گونه ای که آنها بتوانند درک کنند.

مشاوره کودک به مسائلی می پردازد که بر رشد، سلامت روان و رفاه کودک تأثیر منفی می گذارد.

مشاوره کودک نوعی راهکار درمانی است که بر کودکان خردسال، نوجوانان و نوجوانان مبتلا به یک یا چند بیماری روانی تمرکز دارد.

بسیاری از مسائلی که این کودکان با آن مواجه هستند، از مسائلی است که بزرگسالان در زندگی روزمره خود با آن مواجه هستند. برخی از این مسائل رایج عبارتند از اضطراب، افسردگی و اندوه. با این حال، هدف مشاوره کودک و نوجوان این است که مشکلات را به بخش‌های قابل کنترل تقسیم کند تا کودکان بتوانند بهتر آن‌ها را درک کنند و با آنها کنار بیایند.

دلایل انجام مشاوره کودک و نوجوان

کودکان نیز مانند بزرگسالان استرس را تجربه می کنند. به عنوان مثال، استرس های رایج برای کودکان شامل مسائل مدرسه و خانواده است. عوامل استرس زای مدرسه ممکن است شامل تکالیف بیش از حد یا دشوار، اضطراب امتحان، فشار همسالان و مشکلات یادگیری باشد. مسائل خانوادگی ممکن است شامل مشاجره والدین، طلاق، نقل مکان، خواهر و برادر جدید، بیماری شدید، مرگ، از دست دادن و … باشد.

علاوه بر این، تغییرات در رفتار کودک شما (مانند بی توجهی، بحث، کناره گیری) یا احساسات ( افسردگی ، شادی، عصبانیت، نگرانی، استرس) ممکن است نشانه ای باشد که آنها ممکن است به کمک نیاز داشته باشند. اگر متوجه تغییرات بزرگی شدید، مشاوره کودک و نوجوان می تواند کمک زیادی به بهبود شرایط فرزند شما بکند.

هدف از مشاوره کودک و نوجوان چیست؟

اهداف درمانی فردی برای پاسخگویی به نیازهای کودک و خانواده او سفارشی شده است. به طور کلی، برنامه های درمانی کودک و نوجوان اهداف متعددی دارد. روانشناس کودک و نوجوان برای کاهش علائم پریشانی تلاش می کند.

روانشناس کودک و نوجوان همچنین تلاش هایی برای بهبود منابع اجتماعی و عاطفی کودک انجام می دهد. روانشناس مهارت های ارتباطی موثر و روابط خانوادگی، اجتماعی و همسالان را تقویت می کند.

روانشناس کودک و نوجوان برای ایجاد محیطی تلاش می کند که در آن کودک و نوجوان احساس امنیت کند و از تهدیدهای واقعی یا احساسی خود محافظت کند. سپس روانشناس با کودک یا نوجوان همکاری می کند تا زمینه های پریشانی آنها را شناسایی کرده، احساسات آنها را با افزایش واژگان عاطفی آنها بررسی و بیان کرده، و راه های مثبت برای مقابله و پیشرفت در محیطشان را بهبود دهد.

مشاوره کودک و نوجوان شامل بسیاری از فعالیت ها، بازی ها و برنامه های خاص می شود. برای روانشناس کودک و نوجوان مهم است که با کودک یا نوجوان تعامل سازنده داشته باشند.

شناسایی منابع ناراحتی و یا بیان شفاهی احساسات خود برای کودکان/نوجوانان ممکن است دشوار باشد. بنابراین، به‌جای اینکه کودک یا نوجوان را مجبور به ورود به دنیای بزرگ‌تر صحبت کنیم، از طریق بازی و فعالیت‌ها به دنیای ارتباطات او می‌پیوندیم. از طریق فرآیند بازی، روانشناس کودک و نوجوان بر روی شناسایی مشکل، حل مسئله و مهارت های ارتباطی کار می کند. تمرکز بر ایجاد فضای امن برای کودک و نوجوان است تا درک بهتری از خود و بهبود ارتباطات و روابط خود با خانواده و دیگران داشته باشد.

در جلسات مشاوره کودک و نوجوان معمولا یکی از والدین یا هر دو نیز حضور دارند تا استرس کودک کاهش پیدا کند ، مگر در مواردی که روانشناس کودک و نوجوان تشخیص دهد.

 

کلمات مرتبط :

روانشناس کودک و نوجوان در غرب تهران – روانشناس کودک در جنت آباد – مرکز مشاوره کودک و نوجوان در جنت آباد – مرکز مشاوره خانواده در غرب تهران – کلینیک روانشناسی در غرب تهران – کلینیک روانشناسی در جنت آباد – روانشناس کودک در غرب تهران – مرکز مشاوره سپید

مقالات بیشتر

اختلال نافرمانی مقابله ای

اختلال نافرمانی مقابله ای

0
اختلال نافرمانی مقابله ای (ODD) یک اختلال رفتاری دوران کودکی است که با الگوی مداوم رفتار نافرمانی و خصمانه نسبت…
پارانویا

پارانویا و علائم آن

0
پارانویا به بی اعتمادی شدید و غیرمنطقی یا سوء ظن نسبت به دیگران اشاره دارد که اغلب با این باور…
اختلال هراس

اختلال هراس

0
اختلال هراس یا حمله پانیک نوعی اختلال اضطرابی است که با حملات پانیک مکرر و غیرمنتظره مشخص می شود. حملات پانیک…
مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی

0
مشاوره تحصیلی نوعی راهنمایی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا چالش‌ های تحصیلی را که در برنامه تحصیلی خود…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست